Integration mot programleverantör (ERP)
Swedbank och Sparbankerna har integration mot nedan angivna programleverantörer (ERP, Enterprise Resource Planning). Denna integration innebär att du skapar betaluppdrag i ditt program, sedan skickas det automatiskt till banken där du godkänner betalningsuppdraget i din internetbank. När betalningen blivit utförd skickas återrapporteringen automatiskt till programleverantören. Om du får inbetalningar via Bankgironummer kommer även dessa att skickas automatiskt till programleverantören. Banken skickar även ett kontoutdrag en gång per dygn för de konton du valt att ansluta till tjänsten.
Det är möjligt att få integration med följande programleverantörer:
- Fortnox
Så här ansluter du dig
Du som vill ha en integrering av dina betalningar och kontoutdrag med någon av ovan programleverantörer kan uppsöka ett av våra bankkontor eller ringa på tel 0340-66 60 00 och be att få prata med Affärsstöd företag.
För att anslutningen ska gå så smidigt som möjligt behöver du förbereda med följande uppgifter.
Observera att du behöver vara firmatecknare för att kunna teckna avtal.