Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Här får du snabbt svar på vanliga frågor. Välkommen att ställa din fråga!

Ställ din fråga här

Besök oss!

Välkommen in till våra kontor.

Felsökningshjälp för Inloggning

Titta på våra lösningsförslag nedan. Om ditt problem inte finns med eller du trots lösningsförslaget inte kommer vidare, ber vi dig kontakta Kundtjänst för internetbanken på telefonnummer 0771-97 75 12 för en fortsatt felsökning.



 

 




 

1.

Felmeddelande Vad kan jag göra
Inloggningen misslyckades Din browser tillåter inte cookies 
   

2.

Problem Vad kan jag göra?
Vit sida vid inloggning Får du en helt vit sida och längst ner till vänster i statusfältet står det "Klar" när du försöker logga in på internetbanken? Då är den troliga orsaken att Tillåt Meta Refresh i din webbläsare har inaktiverats.

 
  Gör så här
(Gäller för Internet Explorer 6 och 7)
  
  • Tryck på Verktygsmenyn / Tools överst i Internet Explorer
  • Välj Internet-alternativ / Internet Options från undermenyn
  • Tryck på fliken Säkerhet / Security
  • Tryck på Internet
    (jordglob i övre delen av fönstret)
  • Tryck på knappen Anpassad nivå / Custom Level
  • (Nytt fönster öppnas)
    Tryck på knappen Återställ / Reset
  • (En varning visas i nytt fönster)
    Tryck på Ja
  • (Varningsfönstret stängs)
    Tryck på OK i fönstret Säkerhetsinställningar
  • (Fönstret Säkerhetsinställningar stängs, kvar blir fönstret Internet-alternativ)
    Tryck på OK
  Prova att logga in på nytt
Får du fortfarande en vit sida återställ även anpassad nivå under Tillförlitliga platser.

 
  Gör så här
(Gäller för Internet Explorer 6 och 7)
  
  • Tryck på Verktygsmenyn / Tools överst i Internet Explorer
  • Välj Internet-alternativ / Internet Options från undermenyn
  • Tryck på fliken Säkerhet / Security
  • Tryck på Tillförlitliga platser / Trusted Sites
    (vit eller grön bock)
  • Tryck på knappen Anpassad nivå / Custom Level
  • (Nytt fönster öppnas)
    Tryck på Återställ / Reset
  • (En varning visas i nytt fönster)
    Tryck på Ja
  • (Varningsfönstret stängs)
    Tryck på OK i fönstret Säkerhetsinställningar
  • (Fönstret Säkerhetsinställningar stängs, kvar blir fönstret Internet-alternativ)
    Tryck på OK
  Prova att logga in på nytt
Skulle du fortfarande få en vit sida, kontakta Kundtjänst Internet för en fortsatt felsökning.

 
  

3.

Säkerhetsvarning Vad kan jag göra?
En varning som berättar om problem med certifikatet / säkerhetsbeviset. 

Säkerhetsvarningen som visas när du försöker logga in på internertbanken kan bero på att du har en för gammal webbläsare eller att din dator har fel datuminställning.

Gör så här

Tryck på Nej i säkerhetsvarningen och kontrollera nedanstående

Har du en godkänd webbläsare?

  • Tryck på Hjälpmenyn överst i din webbläsare och välj Om Internet Explorer / About Internet Explorer från undermenyn
  • Webbläsarversionen visa i ett nytt fönster

Vilka webbläsare som är godkända och hur du gör för att eventuellt uppgradera din webbläsare

 

Har din dator rätt datuminställning?

  • Dubbelklicka på klockan som du hittar i aktivitetslisten längst ned till höger för Pc eller högst upp till höger för Mac, på skrivbordet
  • Ställ in rätt datum och prova att logga in på nytt
  • Om problemet kvarstår, kontakta kundtjänst
  

4.

Felmeddelande Vad kan jag göra?
Sidan kan inte visas?1.Kontrollera att din webbläsare har 128 bitars kryptering.
  Gör så här
  
  • Tryck på Hjälpmenyn överst i din webbläsare
  • Välj Om Internet Explorer / About Internet Explorer från undermenyn (Nytt fönster som visar krypteringsbitar öppnas)
  • Skulle din webbläsare sakna krypteringsbitar, det vill säga ha 0 bitar, kan du normalt inte uppgradera befintlig webbläsare till 128 bitar
  • Skulle din webbläsare endast stöda 40 eller 56 bitars kryptering behöver du uppgradera webbläsaren till en 128 bitars
  • För hjälp med uppgradering eller ominstallation av din webbläsare ber vi dig kontakta din Internetleverantör eller Microsoft
  
 
2.

Töm cacheminnet i din webbläsare och
prova att logga in på nytt!
  
   
 3.

Återställ Standardvärden under fliken Säkerhet

 

Internet Explorer 7

Gör så här

  • Tryck på Verktygsmenyn /Tools överst i din webbläsare
  • Välj Internet-alternativ / Internet options från undermenyn
  • (fönstret Internetalternativ öppnas)
    Tryck på fliken Säkerhet / Security
  • Tryck på knappen Återställ alla zoner till standardnivån
    (Om knappen är nedsläckt har du redan standardnivå i alla zoner)
  • Tryck på fliken Avancerat / Advanced
  • Tryck på knappen Återställ avancerade inställningar
  • Tryck på OK för att stänga fönstret
  Internet Explorer 6

Gör så här
  
  • Tryck på Vertygsmenyn / Tools överst i din webbläsare
  • Välj Internet-alternativ / Internet options från undermenyn
  • Välj fliken Säkerhet / Security
  • Markera ikonen Internet (jordgloben )
  • Tryck på Standardnivå / Default Level
  • Tryck på Verkställ / Apply
  • Markera ikonen Tillförlitliga platser / Trusted sites (vit eller grön bock)
  • Tryck på Standardnivå / Default Level
  • Tryck på Verkställ / Apply
  • Välj fliken Avancerat / Advanced
  • Tryck på Återställ Standardvärden / Restore Default
  • Avsluta med OK
  • Stäng Internet-alternativ / Internet options med OK
 4.Lägg till internetbankens webbadress som Tillförlitlig plats.
  
   
  
Stäng Skriv ut