Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Här får du snabbt svar på vanliga frågor. Välkommen att ställa din fråga!

Ställ din fråga här

Besök oss!

Välkommen in till våra kontor.

Telefonbanken

ankaret, vinter, panorama

Så här fungerar Telefonbanken

Genom att vara ansluten till telefonbanken får du tillgång till både självbetjäning och personlig service vilket gör det lättare för dig att sköta dina bankärenden. Telefonbankens självbetjäning är öppen dygnet runt och personlig service är öppen måndag - fredag, kl. 08.00 - 20.00. Numret till telefonbanken är 0340-66 60 00.

Självbetjäning

Med knapptelefon kan du själv uträtta ett antal ärende dygnet runt. Du kan bland annat få de senaste transaktionerna på ditt konto upplästa, ladda kontantkort till mobilen, få information om tillgängligt belopp samt föra över pengar mellan olika konton.

Personlig service

När du väljer personlig service sitter vi i Varberg och svarar. Du får prata med någon av våra banktjänstemän som ger dig personlig hjälp med praktiskt taget alla bankärenden. För din säkerhet identifierar du dig med Mobilt BankID eller en personlig kod. Alla samtal till personlig service spelas dessutom in. På så sätt finns alltid möjligheten att kontrollera att ditt ärende har blivit genomfört enligt önskemål.

Anslutning

Du ansluter dig direkt i din Internetbank eller på närmaste bankkontor.

Så här använder du telefonbanken

  • Ring 0340-66 60 00 eller +46-340 66 60 00 från utlandet
  1. Självbetjäning
  2. Personlig service
  3. Kundtjänst
  4. Spärr av kort
  5. Digital support
  • När du väljer 1 självbetjäning eller 2 personlig service:Tryck ditt personnummer (ÅÅMMDDXXX).
    Välj därefter att trycka din personliga kod* eller att trycka # för att identifiera dig med ditt Mobila BankID.
  • Välj tjänst och tryck #.


* Din femsiffriga kod till telefontjänsten är personlig. Ingen annan än du får använda dina uppgifter för att kontakta banken.

Pris

Tjänsten är i grunden helt kostnadsfri. Du betalar för uppkopplingen och samtalstid, kontakta din telefonoperatör för aktuella priser.
För vissa tjänster, exempelvis aktiehandel och utlandsbetalningar, tillkommer dock en avgift.
Stäng Skriv ut