Vår Telefonbank firar femton år! Extra tacksamma är vi för det i dessa tider då våra medarbetare i telefonbanken redan är experter på att ge kvalificerad rådgivning på telefon. Varje månad hanterar telefonbanken ca 5000 samtal från er privatkunder. Idag säger vi hej till Jessica, som är en av våra 13 fantastiska medarbetare som svarar på ditt samtal när du ringer.

Hej Jessica! Berätta något man inte vet om Telefonbanken?

Dels tror jag många inte vet om att när du ringer oss hamnar du inte i något stort callcenter, utan du hamnar nästan mitt i prick på Varbergs torg! Vi sitter på kontoret vid Torget och det tycker jag är helt oslagbart! Det gör hela rådgivningen mer personlig när man har samma väder utanför fönstret och samma kännedom om Varberg med omnejd. En annan grej man kanske inte vet är att vi har samma kompetens och kunnande som andra privatrådgivare i banken.

Det är ju speciella tider nu och vi uppmuntrar fler kunder att ringa. Vad kan ni hjälpa till med över telefon?

Vi kan hjälpa till med i princip allting! Är man osäker på om man kan lösa sitt ärende tycker jag man ska slå oss en signal så hittar vi bästa vägen framåt tillsammans. Men några konkreta exempel på vad vi kan göra för dig som kund är:

  • Bolån
    Både för dig som vill lägga upp ett nytt eller som har ett befintligt. 
  • Sparande
    Vi hjälper dig med överföringar, lägga upp nytt månadssparande, rådgivning med hur du ska lägga upp ditt sparande, råd kring pensionssparande. 
  • Försäkringar
    Ge dig rådgivning kring vilka försäkringar som kan passa dig. Det gäller både dig som person (ex livförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring) och tillhörigheter (hemförsäkring, bilförsäkring m.fl.) 
  • Banktjänster
    Beställa nytt bankkort eller hjälpa dig att öppna ett konto. 
  • Digital guidning
    Många av dina bankärenden kan du göra själv via internetbanken och appen. Känner du dig osäker eller kör fast - ring oss så guidar vi dig!

Och avslutningsvis - vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa med mitt jobb är att det är stor variation! När man lyfter luren kan det vara allt ifrån att någon frågar om öppettiderna till att lägga upp ett nytt lånelöfte till framtida husköp. Sen naturligtvis också att få prata med så många människor under dagen och att vi är ett sådant härligt gäng!