Hoppa till huvudinnehåll

Företag - Kontakta oss för personlig service

Ring oss för personlig service

  • Du når oss mellan kl 10.00-15.00. Övriga tider kommer du lättast i kontakt med oss via meddelande funktionen i internetbanken
  • Du identifierar dig med en företagskod och Mobilt BankID - för din säkerhet
  • Har du ingen företagskod så ber vi dig legitimera dig med personnummer och mobilt bank id.
Leende barista gör kaffe på ett café

Kom i gång – Så gör du för att få personlig service

  1. Aktivera telefontjänst

    Logga in i internetbanken och välj Företagets tjänster > Se och beställ tjänster > Kundcenter företag, Läs mer och anslut > Aktivera i menyn.

  2. Signera telefontjänst

    Företagets firmatecknare behöver signera avtalet. Är du firmatecknare kan du signera direkt.

  3. Aktivera en företagskod

    Du behöver en företagskod för att kunna ringa oss. För att aktivera en företagskod gör du så här: 

    Välj Företagets tjänster > Verktyg > Hantera Kundcenter företag > Aktivera ny företagskod i menyn.

    Du behöver en id-metod utfärdad av oss för att aktivera företagskod.

  4. Ring och välj en företagskod

    Ring 0340-66 60 00 inom 10 minuter.

    Tryck 1 för självbetjäning, tryck ditt organisationsnummer (10 siffror), avsluta med #.

    Välj en företagskod (5 siffror), avsluta med #. Bekräfta genom att trycka koden igen, avsluta med #.

Har du enskild firma?

Du som har enskild firma och är ansluten till Kundservice privat kan även ringa till Kundservice företag när du vill ha hjälp med företagets ärenden. Du kan ansluta dig när du är inloggad på din privata profil i internetbanken.

Företräder du en ideell förening?

Du som företräder en ideell förening kan ringa oss och få hjälp med bankärenden. För att aktivera telefontjänsten behöver du besöka ett bankkontor. Ni behöver ha registrerat blanketten Fullmakt ideell förening - att ni får lov att företräda föreningen "var för sig".

Frågor och svar