Hur har ni satt er prägel på butiken?
- Vi har målat och snickrat och främst försökt sätta vår prägel i butikens utseende, men utan att ändra för mycket. När våra kunder besöker oss vill vi att de ska känna igen sig, men samtidigt se att det har hänt något nytt. Vi är måna om att vår butik ska vara avslappnande och att man ska känna ett lugn när man strosar runt. För att förmedla den känslan har vi dämpat färgerna i butiken och vi spelar även lugn och harmonisk musik.
Vi har också satsat på våra sociala medier och Instagram. Där har vi lagt mycket fokus och krut på att förmedla vår stil, samt ständigt hålla kanalerna uppdaterade.
Vad är er vision?
- Det är att förmedla en familjekänsla och att folk ska känna sig hemma när de besöker oss. Tryggheten i att vi alltid finns där i livets alla skeden, både i fina stunder som vid bröllop, eller i sorg som vid begravningar. Vår stora vision är att alltid vara tillgängliga och erbjuda ett stort urval inom blommor och växter.
Vad är det bästa med att driva La Fleur?
- Att den ena dagen inte är den andra lik, och att bara få vara i den här miljön bland blommorna, färgerna och dofterna är helt fantastiskt. Det allra bästa är dock kundmötet och alla härliga människor som vi träffar på. Det är väldigt fint att få ge bort ett sådant hantverk som en blombukett faktiskt är. När man ser att kunderna uppskattar det blir man väldigt glad.
Vad ser ni framåt?
- För oss är det superviktigt att blombranschen blir mer hållbar. Som kund ska man inte behöva kompromissa på att köpa bra blommor och vara en stor miljöbov. Vi som butik har ett stort arbete framåt där vi bland annat behöver ställa krav på odlare så vi kan garantera att blommorna som säljs inte gör det på bekostnad av miljön. Det är ett väldigt långsiktigt mål – samtidigt som vi tror att det är grundläggande för att kunna driva en blomsterbutik längre fram.