"Jag ger Antonia i telefonbanken 10 av 10 i betyg."

Så säger vår kund Anja Grenelind som testat att få rådgivning i telefonbanken av vår medarbetare Antonia Harrison. 

Hej Anja, vad fick du hjälp med över telefon?

Jag hade ingen aning innan om att man kunde få rådgivning så här utan att ses fysiskt. Det var när jag hade frågor kring mina lån som jag fick veta att vi kunde ta det via telefon. Jag bokade ett rådgivningssamtal i telefonbanken och har haft två rådgivningar sedan dess med Antonia, en kring bolån där vi la upp renoveringslån och en där vi gick igenom försäkringar.

Hur upplevde du att träffa en rådgivare via telefon istället för på plats?

Jag tyckte det var jättesmidigt och Antonia som jag pratade med var väldigt kunnig. Jag kunde ställa de frågor som jag undrade över och hon hade bra svar och löste de bankärenden som jag behövde lösa. Det var en jättebra upplevelse för mig. Jag tyckte framförallt det var väldigt smidigt och kände mig nöjd efteråt. Jag ger henne 10 av 10 i betyg!

Skulle du rekommendera någon annan att få rådgivning på telefon?

Ja absolut! För mig var det en jättebra upplevelse och jag fick all den hjälp som jag behövde. Framförallt i de tider som är nu så är detta en möjlighet att få hjälp hemifrån och slippa ta sig in till banken. Och jag tyckte banken hade väldigt kunnig personal.